Přepravní rámy
Základní informace
Transportní rámy (TF) jsou určené pro šetrnou a bezpečnou přepravu, jak rovněž pro ekonomické skladování svazků rour
a trubek. Pro vytvoření svazku trubek potřebujeme minimálně 2 transportní rámy (počet rámů ve svazku je závislý na
délce svázaných trubek) a každý rám se skládá z gumových segmentů vyztužených ocelovým uzavřeným obdélníkovým
profilem nebo ocelovou tyčí. Společnost PATREM PIPE TECHNOLOGIES s.r.o zpravidla doporučuje zákazníkům 4 transportní
rámy, tak jak je znázorněno na níže uvedeném výkresu svazku trubek o délce 12 metrů.
TF-LSG
Systém TF-LSG umožňuje zvedat celý svazek pomocí třmenů jeřábem aniž by bylo nutné provlékat lana pod svazkem a je
určen pro bezpečnou přepravu trubek o váze do 7 tun.
Systém je navržen tak, aby jej bylo možné použít pro námořní i železniční dopravu.
Celý systém se skládá ze dvou středních nosných rámů a dvou krajních nenosných rámů, které udržují tvar svazku a
omezují průhyb trubek při uložení na podlaze.
Simulace svazku trubek skládajícího se z 2 nosných a 2 nenosných rámů.
Střední nosný rám je vytvořen z:
- 2 nosných desek vyrobených z oceli. V deskách opatřených ochranným nátěrem se nacházejí otvory pro závěsné
třmeny.
- dolního segmentu vyrobeného z čtvercové ocelové tyče (exponované části jsou opatřené ochranným nátěrem), která
je jeho nosným prvkem a na které jsou ze speciálního kompozitního materiálu (pryže s příměsí aditiv) vytvořena
lůžka pro uložení trubek. Poloha dolního segmentu je zajištěna drážkami, kterými segment zapadá do ok nosných
desek.
- středních segmentů vyráběných ze speciálního kompozitního materiálu (pryže s příměsí aditiv) a jádra z
pozinkovaného uzavřeného obdélníkového ocelového profilu a tvořících lůžka pro uložení trubek. Počet segmentů v
rámu je různý a závisí na velikosti svázaných trubek (viz tabulka uvedena níže). Boční drážky v jednotlivých
středních segmentech zajišťují jejich polohu v rámu v axiálním směru.
- horního segmentu skládajícího se z pozinkovaného uzavřeného obdélníkového ocelového profilu, na kterém jsou ze
speciálního kompozitního materiálu (pryže s příměsí aditiv) vytvořena lůžka pro uložení trubek. Uzavřeným
obdélníkovým ocelovým profilem je provlečená ocelová tyč (s ochranným nátěrem) opatřená na obou koncích otvory,
přes které se při montáži prostrčí šrouby připevňující tuto ocelovou tyč k maticím v nosných deskách, čímž je
zajištěna stabilita celého svazku.
Nosné desky
Nosný rám systému TF-LS.
Dolní segment
Dolní segment a jeho upevnění v otvorech nosných desek
Střední segment
Zajištění středního segmentu
Horní segment
Horní segment a jeho připevnění k maticím v nosných deskách
Krajní nenosný rám tvoří:
- dolní segment skládající se z ocelového čtvercového uzavřeného profilu (exponované ocelové části jsou opatřené
ochranným nátěrem), na které jsou ze speciálního kompozitu (pryže s příměsí aditiv) vytvořena lůžka pro uložení
trubek. Na obou koncích čtvercové trubky jsou zhotoveny otvory pro uchycení stahovacích tyčí.
- střední segmenty, které jsou shodné jako střední segmenty nosných rámů.
- horní segment skládající se z pozinkovaného uzavřeného obdélníkového ocelového profilu, na kterém jsou ze
speciálního kompozitního materiálu (pryže s příměsí aditiv) vytvořena lůžka pro uložení trubek. Uzavřeným
obdélníkovým ocelovým profilem je prostrčená ocelová tyč (s ochranným nátěrem) opatřená na obou koncích otvory,
přes které jsou provlečené šrouby stahovacích tyčí sloužící k přitažení celého segmentu k dolnímu segmentu, čímž
je zajištěna stabilita celého svazku.
- stahovací tyče, které jsou spodním koncem ve tvaru T ukotveny v dolním segmentu, střední obdélníková část tvoří
vedení středních segmentů a šroub v horní části slouží k přitažení horního segmentu.
Transportní rámy typu TF-LSG se vyrábí pro trubky o velikosti:
Vnější průměr
|
Počet trubek ve svazku
|
Počet trubek v segmentu
|
Rozměry svazku v mm (šířka x výška)
|
60 mm / 2
3/8"
|
56
|
8
|
800 x 768
|
73 mm / 2
7/8"
|
42
|
7
|
830 x 813
|
89 mm / 3
1/2"
|
30
|
6
|
830 x 794
|
102 mm / 4"
|
20
|
5
|
830 x 711
|
114 mm / 4
1/2"
|
20
|
5
|
830 x 759
|
4
1/2" - vrtné roury
|
16
|
4
|
830 x 811
|
127 mm / 5"
|
16
|
4
|
830 x 811
|
140 mm / 5
1/2"
|
16
|
4
|
830 x 863
|
168 mm / 6
5/8"
|
9
|
3
|
830 x 771
|
178 mm / 7"
|
9
|
3
|
830 x 801
|
178 mm / 7"
|
8
|
4
|
940 x 587
|
193 mm / 7
5/8"
|
9
|
3
|
830 x 801
|
193 mm / 7
5/8"
|
8
|
4
|
940 x 605
|
219 mm / 8
5/8"
|
6
|
3
|
940 x 689
|
245 mm / 9
5/8"
|
6
|
3
|
940 x 786
|
273 mm / 10
3/4"
|
4
|
2
|
830 x 800
|
273 mm / 10
3/4"
|
4
|
2
|
940 x 800
|
340 mm / 13
3/8"
|
4
|
2
|
940 x 976
|
Skladovací výška a zatížení systému TF-LSG
Výška skladování svazků trubek na sobě s využitím transportních rámu TF-LSG musí být přizpůsobená stabilitě a
nosnosti podloží, způsobu přepravy, jak rovněž pevnosti a nosnosti svázaných trubek. Maximální zatížení dolního
segmentu v rámu je 10 tun a proto zatížení svazku trubek skládajícího se z dvou nosných a dvou nenosných rámů nesmí
přesáhnout 40 tun.
Zkoušení nosných rámů systému TF-LSG
Všechny nosné prvky rámu TF-LSG - 2 nosné desky spolu s ocelovou tyčí dolního segmentu - jsou z bezpečnostních
důvodů zkoušeny a kontrolovány aby splňovaly mezinárodní normy. Testované části rámu jsou označené štítkem a
potvrzené certifikátem.
Štítky potvrzující testování nosných částí rámů
Zkoušení rámů
|